kiss áron

Kiss györgyMohács - II. Lajos Királyunk Emlékműve

Országunk meghódítására indult 1526-ban a török sereg II. Szulejmán szultán vezetésével. Itthon a főúri és köznemesi pártok vezetői csak saját érdekeikkel törődtek. Az utolsó pillanatban kezdtek el fegyverkezni a feudális urak és ragaszkodtak ahhoz, hogy az alig 20 éves II…

AronaKanári sziget, Tenerife, Los Cristianos, Tengeralattjáró

Másnap elbicegtem ismét a buszmegállóhoz. Egy kék, Submarine Safaris feliratos busz vett fel bennünket. Az idegenvezető csaj nagyon szimpatikus volt, az úton sok mindenről tájékoztatott bennünket. Ismét ködben indultunk el otthonról…

szalay2 utazási blogjaLednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott…

szalay2 utazási blogjaDrezda (Dresden), Frauenkirche, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Frauenkirché-vel külön kell foglalkoznom, mert története szinte egyedülálló: Az eredeti templom építése 1743-ban fejeződött be. A II. világháborúban a szövetségesek korábban nem nagyon bombázták Drezdát, így 1945…

AronaTenerife Las Americas

Egy szabadnapomat kihasználva, elhatároztam, hogy megmászom a tengerpartról hívogatóan csábító 1200 méteres magaslatot. Természetesen amatőr túrázó vagyok, így csak a hivatalos turista utakra gondoltam. Térképet…

Tündüs & zo- utazási blogjaTevegelés Sidi Ameur-ban

Már legalábbis nekünk embereknek, a tevéknek már nem biztos, hogy olyan jó. De legalább úgymond emberközelbe kerülhetünk egy olyan állattal, amit eddigi életünk során max. az állatkertben láthattunk…

WorldWalk utazási blogjaNouakchott

Nouadibhou-Nouakchott között durván 500 kilométer a táv. Kissé naivan úgy gondoltuk, ez lesz a Szahara könnyebbik szakasza, ugyanis a nagy táv ellenére arra számítottunk, hogy az utolsó két-háromszáz kilométert már a szavannában tehetjük meg, rosszabbik esetben félsivatagban…

szalay2 utazási blogjaNowa Ruda, Turystyczna Kopalnia Węgla w Nowej Rudzie, SzG3

Nowa Rudán nem sok látnivaló van, támaszpontnak jó, ám ez a bánya viszont elsőrangú látnivalónak bizonyult. Az unokám szerint (aki 9 éves kislány) ez tetszett neki a legjobban az összes látnivaló közül. A földalatti világ nem idegen a számára, számtalan barlangban…

Oszd meg ezt a keresést: kiss áron